Buikspieroefeningen schema zonder gezever Buikspieroefeningen schema zonder gezever
Let’s face it, buikspieroefeningen zijn een b*tch. Beginnen aan een vaste routine is moeilijk. Gemotiveerd blijven om na je (school)werk op de grond te... Buikspieroefeningen schema zonder gezever

Let’s face it, buikspieroefeningen zijn een b*tch. Beginnen aan een vaste routine is moeilijk. Gemotiveerd blijven om na je (school)werk op de grond te gaan liggen en jezelf te pijnigen – dag in en dag uit – is lastig.

Hoe dan ook, hou je het de eerste 2 weken vol, dan ben je vertrokken. Je merkt progressie, de pijn waar je vroeger van wegliep, ga je nu van houden. Endorfines komen vrij, en je beseft dat met elke oefening, je 1 stap dichter bij die gewenste strakke buik komt. Om Arnie Schwarzenegger te quoten

It’s as satisfying as being with a woman – (parafrasering, bekijk het filmpje voor exacte verwoording)

Daarom dit “Buikspieroefeningen schema – zonder gezever”. Het is:

✔ Simpel
✔ Bewezen effectief
✔ Vereist geen materiaal, kan perfect van thuis uit
✔ Voor beginners en gevorderden

Bijt 2 weken op je tanden, en verander je leven – of toch z’n minst je buik.

“Ok, ok, ik zal het proberen!” Alright! Het buikspieroefeningen schema voor beginners:

Dit doe je 3 a 4 keer per week. Dat wil zeggen dat je minstens 1 dag rust neemt tussen 2 trainingsessies in. Dit is verplicht! Dit geeft je spieren de tijd om te recupereren, en te groeien. Hieronder heb ik een documentje gemaakt waarin je dit schema kan afdrukken, en kan afvinken terwijl je traint!

buikspieroefeningen schema voor beginners

Klik hier om uitleg te krijgen bij de oefeningen. Bekijk dit zeker!

Voor gevorderden raad ik hetzelfde schema aan, behalve dat jullie elke oefening 25 keer herhalen. Probeer ook de rusttijd zo laag mogelijk te houden. De oefeningen moeten echt branden, maar ze moeten steeds perfect uitgevoerd worden. Wanneer je begint te trekken aan je hoofd, of op eender welke manier je vorm verliest, dan moet je rusten!

Download document voor beginners: buikspieroefeningen schema – beginners
Download document voor gevorderden: buikspieroefeningen schema – gevorderden

Wanneer krijg ik de buik van Zach Efron?

Als je dit schema strikt volgt, dan moet je na 2 a 3 weken zeker resultaat zien. Je zal meer repetities kunnen doen en minder rusttijd nodig hebben. Wil je een sixpack look, of wil je een visueel strakkere buik? Dan is het tijd voor een andere quote:

There’s no point in getting a sixpack, if it’s covered in fat

Een isoleerlaagje op je buik zal niet weggaan door eender welk buikspieroefeningen schema. 95% van een visuele strakke buik ligt aan je voeding!

“Moet ik dan een specifiek dieet volgen?”. Kort antwoord: Nee!

Langer antwoord: Bepaalde diëten kunnen hier zeker bij helpen, maar het kan allemaal veel makkelijker. In een ander artikel ga ik hier dieper op in, maar voorlopig moet je gewoon het volgende onthouden:

  • Kijk naar wat je nu eet, en verminder je hoeveelheid met 10 a 20%
  • Slaap voldoende
  • Drink voldoende water

Weg naar succes: dit buikspieroefeningen schema + voeding aanpassen (indien nodig)

De conclusie! Bij Efitness zijn we kort en to the point, met makkelijk toe te passen tips. Doe ons buikspieroefeningen schema 3 keer per week, eet een beetje minder, slaap voldoende en drink voldoende water! Zo ben je op weg naar de buik waar je altijd al van droomde…

Teenagers visible abdominals

aaaaaaaaaaaaabs

Meer spieren = meer kennis. Lees andere artikels!

Download ons gratis fitness schema
Train met de juiste oefeningen en hou je progressie bij. Zo haal je maximale resultaten.

Tom

Reeds 7 jaar ben ik een enthousiaste fitnesser. Elke week wordt er getraind, zonder uitzondering! Ik ben de eigenaar van deze blog, en ik wil graag de kennis delen die ik de voorbije jaren heb opgedaan. Heb je een vraag of een opmerking, deel dit dan in de reacties! Cheers.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *